Så här börjar du spela golf.

Det som krävs för att få spela på golfbanor är ett "Grönt kort", ett bevis på att du kan de viktigaste reglerna för golfspel.

Så tar du Grönt Kort

Det Gröna Kortet är ditt bevis på att du vet hur man spelar golf på ett säkert sätt och att du kan ta dig runt på en bana med en tillräcklig spelstandard. När du tar Grönt Kort går du både igenom teorin och tränar på spelet –          och det kan du göra på ett av två sätt:

Klicka här för att registrera dig för den kostnadsfria Grönt Kort-webben hos Svensk Golf, där du lär dig teorin.

Träna och spela sedan på en klubb nära dig. Kontakta sedan oss för medlemskap på en trevlig bana.